42. POZLAMA

20170922_0086_CEP_1920

 

42 POZLAMA …

 

Pozlamanın temel çıkış noktası, fotoğrafta, olan ışığı en doğru şekilde ( miktar ve süre parametrelerini kullanarak ) Sensör’e ulaştırmaktır.

 

Sensör, algılayıcı, içerde beklerken ( yüzde yüz karanlık bir ortamda ), deklanşöre basan doğru miktarı doğru sürede ulaştırmalıdır O’na…

 

İçilmesi gereken su gibi, hani elini musluğa dayayıp kana kana içersin ya susuz kalınca, Sensör’ün ışığa ulaşmasını sağlamalısın.

 

Karanlığın içindeki Sensör, ışığı hücrelerinde hissetmeye başlayınca, görüntü oluşmaya başlar bedeninde.

 

Karanlık Oda’da fotoğraf basarken yaşardım bunu. Agrandizörde pozladığım bembeyaz fotograf kağıdı, geliştirme banyosunun olduğu küvette beyaz sıfır halinden görüntülü haline evrilirdi. Bembeyaz bir kağıttan görüntünün oluştuğu bir fotoğrafa ulaşma süreci fotoğrafçıyı derinden etkiler…

 

Pozlama yaparken doğada, aynı durumu düşünüyorum hep. İçerde ‘bembeyaz’ olarak küvette bekliyor Sensör adeta.

 

Onu, aynen karanlık odada geliştirme banyosunda bekleyen bir beyaz kağıt gibi pozlamalıyım.

 

Belki bundandır Uzun Pozlama’ya düşkünlüğüm.

 

Sayısal alemden beni alıp, adeta, Analog aleme döndürüyor sanırım.

 

Yaşamdan kopup Karanlık Oda’ya dönüyorum, sonra, karanlıktan yeniden ışığa çıkıyorum.

 

Pozlama, yaşamı anlatıyor.

 

Pozlamayı doğru yaparsam, huzura ulaşıyorum; gözlerim gülüyor, sesim kamaşıyor, neşem yerine geliyor.

 

Pozlamanın temel çıkış noktası, yaşamı doğru algılayabilmektir. Çok tantanalı bir cümle biliyorum, fazla iddalı, gereksiz kibirli.

 

Ancak Sensör’de az iddalı değil ki. Eğer fotoğraf sevdalısıysanız, bence, yapacağınız en büyük hata, pozlamayı başaramamaktır.

 

Fazla pozlama da, eksik pozlama da inanılmaz sıkıntılar yaratır.

 

Aynı hayattaki gibi.

 

Ne fazla olmalı, ne de eksik.

 

Kilit tam burada.

 

Çoğu zaman ulaşamadığım.

 

———————–

” Bir adım,

yere basan iki ayak arasındaki uzaklık

değildir;

gövdeyi taşıyan bir ayak,

ilerleten öteki ayak – ve,

bir önceki ile bir sonrakilerde,

hep yer değiştiren ayaklar—

arasında sağlanan sürekli devinimdir.”

 

ORUÇ ARUOBA

yürüme

III Varış

Sayfa: 133

Metis Yayınları

————————

 

Hakan Hatay

2017 Ekim 15

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: